Screentryck

Screentryck är ju en beprövad och effektiv tryckmetod som hjälpt till att marknadsföra allt från hårdrocksband till presidentkandidater. Kläder med de här trycken sänder inte bara budskap – de blir gärna minnen och en del av vår identitet. Det går nog inte att hitta en enda garderob som inte innehåller minst ett screentryckt plagg. Något som vittnar om vilken populär och klassisk tryckmetod det är. Populär är också nyckelordet för en lyckad marknadsföring. Screentryckta plagg är ju en reklam som människor gärna bär frivilligt, så spridningen blir stor, och kopplingen till varumärket är positiv. Att skaffa kläder med tryck är ett givet drag för vilken verksamhet som helst, oavsett bransch eller storlek.

Precis som med all annan marknadsföring finns det bra och ännu bättre sätt att göra det på (och naturligtvis en del dåliga också). Hos Swagg har vi lång erfarenhet av hur man kan använda sina tryckta kläder så framgångsrikt och uppfinningsrikt som möjligt. Här är några tips, tricks och goda råd hur man får ut det mesta av sina screentryckta profilkläder och reklamprodukter.

Låt reklamkläderna jobba även när du inte bär dem.

En tröja eller jacka med tryck är en vandrande reklampelare med lysande exponeringsmöjligheter. Man behöver inte ens bära dem för att de ska göra det jobbet. Häng till exempel jackan eller tröjan med loggan synlig utåt på flygplanssäten, caféstolar, offentliga garderober, eller varför inte på tvättlinan.

Tänk på var trycket syns bäst

Den vanligaste placeringen av ett tryck eller en brodyr är ju på plaggets framsida, till exempel på bröstet. Vilket är helt naturligt eftersom vi umgås och kommunicerar vända mot varandra. Men yrkesgrupper som tekniker och hantverkare jobbar i regel med ryggen utåt. Ett tydligt tryck på tröjan eller jackans rygg blir till en välexponerad reklamplats medan de gör sitt jobb.

Missa aldrig ett tillfälle att exponeras

Ägaren av en mindre målarfirma gjorde det till en vana att bjuda sina anställda på öl efter långa, svettiga arbetsdagar, om de kunde tänka sig att gå till puben fortfarande klädda i sina jobbtröjor (som naturligtvis bar firmans logga och telefonnummer). Det kunde de, och när en grupp enhetligt klädda personer samlades på en så folktät plats som en pub blev varumärket välexponerat, och dagen efter ringde firmans telefon i regel med täta mellanrum när nya kunder behövde målarhjälp.

Swagg levererar inte bara plagg och produkter med tryck – vi levererar lösningar. Vi har lång erfarenhet och brett kunnande. Vilken lösning ni än önskar, eller vilket problem ni behöver ha löst, så har vi troligtvis gjort det förr, och vet vad som lyckas bäst och vad man bör undvika. Prata med oss, så hjälper vi er att lyfta er verksamhet med våra produkter och tjänster.

 

 

 

Screentryck även kallat direkttryck är en tryckteknik som är väldigt beprövad på olika material. Tryckprocessen går till så att färg med hjälp av en rakel pressas genom en tunn väv som är fastspänd i en ram. De partier som inte ska tryckas täcks av schabloner som inte släpper fram färgen till tryckobjektet. Schablonen är en engångskostnad. Vid screentryck trycks endast en färg åt gången.

Screentryck kan tryckas på:

  • Mörka textilier
  • Ljusa textilier
  • Elastiska textilier
  • Nylonmaterial

När vi använder den här trycktekniken kan vi använda:

  • Vattenbaserad miljöfärg – 100% bomull. Blandningar av bomull/polyester.
  • Reflexfärg – Nylon/polyestermaterial
  • Sväll/Puff – Bomullsmaterial. Blandningar av bomull, bomull/polyester.
  • Lack – Alla material. Går även att trycka på andra tryck.
  • 4-Färgsbilder – 100% bomull, blandningar bomull/polyester.
  • Guld/Silver – Alla material.
  • Guld- och silverfolie – Alla material.
  • Glitter – Alla material.
  • High Density/Gummitryck – Bomull/nylon, nylon/polyester, bomull/polyester. Bör ej användas i stora fält, max bredd på detaljer 4 mm.
  • Fluoriserande – 100% bomull. Blandningar av bomull/polyester.
  • Flerfärgsbilder – Alla material.

Viktigt vid förfrågan

Ta med det här förutom namn, kontaktuppgifter, leveransadress och faktureringsuppgifter i er förfrågan om tryck:

  • Vad ska tryckas? Bifoga helst en fil EPS, PDF Eller JPEG.
  • Vilken placering ska trycket ha på plagget eller produkten?
  • Vilken storlek på trycket har ni tänkt er?
  • Antal och typ av plagg?
  • Vilka PMS-färger?

 

Kontakta oss om ni har frågor

If you have questions about your request or want to know more about what we can do, please let us know Screentryck.